Pentru o eficienţă cât mai bună, motoarele trebuie să ruleze la temperaturi înalte. Cu toate acestea, automobilele clasice au un mare neajuns: proasta izolare termică. Prin proasta izolare termică ne referim la faptul că o mare parte din caldura radiată de sistemul de eşapament ajunge în habitaclu, acest lucru ducând la un grad ridicat de disconfort şi la un grad la fel de ridicat de dezamagire al proprietarului în ceea ce priveşte utilizarea autovehiculului.
Din această cauză, am achiziţionat un utilaj prin care putem aplica termic diverse metale (zirconiu – pentru izolarea termică) pe suprafeţele metalice ale galeriilor de evacuare pentru a scădea temperatura emanată de acestea.
Aparatul este un echipament de metalizare Flamespray MK61 cu flăcară, utilizat în special în acoperirea confecţiilor metalice cu straturi de metale termo-rezistente.
Câteva dintre avantajele utilizării acestui utilaj sunt:
-
versiunea stop/start permite operatorului să oprească pulverizarea şi să lase flacară aprinsă (de ex. în timpul inspectării sau mutării pieselor în lucru);
-
este posibilă utilizarea diferitelor mărimi de sârmă, de la 1,5 mm la 4,7 mm, ce se potrivesc unor multiple aplicaţii si diferitelor tipuri de acoperiri;
-
controlul vitezei de înaintare a sârmei pentru o aplicare optimă;
-
cele două trepte de reglare a capului de aer optimizează pulverizarea ş iniţierea flacării;
-
construcţia robustă, greutatea redusă şi echilibrată asigură o manipulare uşoară;
-
cârlig pentru depozitarea temporară sau pentru conectarea la cântarul dinamometric;
-
debitmetre pentru setarea optimă a parametrilor şi pentru detectarea defecţiunilor;
-
debitmetrele includ indicatoare mari pentru uşurinţa monitorizării de la distanţă;
Aplicaţii de bază:
-
recondiţionarea pieselor;
-
învelişuri rezistente la uzură;
-
acoperiri de calitate cu consum redus de caldură;
Metoda propriu-zisă este denumită “pulverizarea metalelor” (sau pulverizare termică) şi constă într-un proces prin care diverse metale şi materiale ceramice sunt topite şi pulverizate pe suprafaţa obiectului în cauză.
În cazul aparatului nostru, materialul brut (sub forma unui singur fir de sârmă) este alimentat de către un sistem pe role în centrul pistolului unde este topit de o flacără pe bază de oxigen. Urmatoarea etapă este cea a pulverizării metalului topit asupra suprafeţei dorite, cu ajutorul unui jet de aer de înaltă presiune. Metalul pulverizat se întăreşte instantaneu la contactul cu suprafaţa de lucru, formând astfel un strat izolator dens, aderent, ce nu necesită timp suplimentar pentru uscare.
Aplicarea straturilor de izolare termică pe componentele sistemului de evacuare au în primul rând rolul de a scădea nivelul de temperatură radiată, astfel ajutând la protecţia motorului şi a celorlalte componente din alcătuirea sa. În al doilea rând, aceste straturi au şi rol de protecţie a pieselor împotriva degradării fizice.
Temperaturile mai scăzute sporesc durabilitatea şi eficienţa motorului şi a uleiurilor de trasmisie, îmbunătaţesc acţiunea sistemului de răcire al motorului şi ajută la protecţia pieselor auxiliare (cum ar fi: demaroare, regulatoare, cabluri etc.) împotriva efectelor produse de căldura excesivă.
Păstrând căldura în interiorul tuburilor – straturile protectoare pe bază de zirconiu îmbunătăţesc păstrarea căldurii în interiorul sistemului de evacuare cu până la 75%, aceste straturi protectoare îmbunătăţesc velocitatea gazelor de eşapament (gazele la temperaturi ridicate se dilată şi sunt eliminate mai rapid). Rezultatul net este o îmbunătaţire a activităţii cilindrilor, ce duce la o creştere a puterii autovehiculului.
Din pasiune pentru autovehicule clasice şi din respect faţă de clienţii noştri, acum putem oferi acest serviciu care cu siguranţă lungeşte şi îmbunătăţeşte viaţa autovehiculului clasic recondiţionat / restaurat.