top of page

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ETAPE PREMERGÄ‚TOARE RESTAURÄ‚RII:


1. Identificarea ÅŸi achiziÅ£ionarea vehiculului ce urmează să facă obiectul restaurării. Acesta poate fi din Å£ară sau din străinătate, pentru că legea română permite înmatricularea, cu exceptarea de la euro norme, a vehiculelor istorice. Până în prezent, Oldtimer Studio a plasat peste 150 de automobile de colecÅ£ie, în diferite stări tehnice, atât din Europa cât ÅŸi din Statele Unite ale Americii sau Australia.

Prin secÅ£iunea contact vă oferim posibilitatea de a plasa un anunÅ£ de cumpărare. După identificarea automobilului dorit de dumneavoastră în achiziÅ£ionare, puteÅ£i fi consiliat de personalul nostru specializat ÅŸi evitaÅ£i, astfel, să plătiÅ£i mult pentru o maÅŸină într-o stare precara, neoriginală sau incompletă.

2. Expertizarea de către specialiÅŸtii Oldtimer Studio care, în funcÅ£ie de cerinÅ£e, vor întocmi, în scurt timp, un deviz ce va cuprinde costul manoperei, transportul ÅŸi stocarea.

3. Transportul cu echipamente specializate: platformă / camion.

4. Stocarea în spaÅ£ii închise ÅŸi securizate a maÅŸinii până la momentul începerii restaurării. Acest moment poate depinde de: programare, timpul necesar completării pieselor lipsă sau decizia dumneavoastră privind data începerii operaÅ£iunii.

5. Strângerea de documentaÅ£ii referitoare la modelul respectiv (cărÅ£i tehnice, cataloage de piese, fotografii, filme, planÅŸe tehnice).

 

ETAPA DE RESTAURARE:

 

1. Dezasamblarea: studiere amănunÅ£ită ÅŸi inventarierea fiecărui reper, cu eliminarea celor neoriginaleLansarea de comenzi pentru aprovizionarea cu piesele ÅŸi materialele necesare restaurării. PuteÅ£i opta pentru a vă procura singuri piesele necesare. Firma noastră apelează la furnizori de piese din întreaga lume.2. Restaurarea decurge în paralel, lucrându-se pe secÅ£iuni principale: caroserie, mecanică ÅŸi instalaÅ£ie electrică, tapiÅ£erie.Fiecare dintre cele patru secÅ£iuni identifică repere care trebuie lansate în lucru, urmând a fi reproduse sau recondiÅ£ionate. La reproduceri se apelează pentru modelele la care piesele de schimb sunt aproape imposibil de obÅ£inut (modele rare sau automobile antebelice).

​

- Restaurarea caroseriei: După dezechiparea în atelierul mecanic, caroseria poposeÅŸte în atelierul de tinichigerie, nu înainte de a fi fost sablată integral ÅŸi tratată cu substanÅ£e ce elimină / stopează rugina. O importanţă deosebită este acordată ornamentelor, emblemelor ÅŸi barelor de protecÅ£ie care, după aducerea la forma iniÅ£ială (recondiÅ£ionare, reproducere, completare), suferă o refacere a acoperirii metalice prin cromare / nichelare. Sunt efectuate operaÅ£iunile de tinichigerie care constau în redresarea ÅŸasiului (unde este cazul), înlăturarea tuturor părÅ£ilor corodate, neoriginale, modificate sau a căror deformare nu mai permite recuperarea. Apoi se trece la reproducerea părÅ£ilor din caroserie înlaturate sau care lipsesc, eliminarea imperfecÅ£iunilor prin cositorire, urmată de prelucrări mecanice, premontaj pentru verificarea îmbinărilor ÅŸi lufturilor corecte.

Extrem de important! SpecialiÅŸtii noÅŸtri îmbină eficient metodele folosite la momentul producerii automobilului respectiv (de ex. cositorirea la automobilele antebelice) cu metode de ultimă oră, cum ar fi utilizarea sudurii cu aparate de tip MIG, care oferă caroseriei o viaţă mult mai lungă după restaurare, decât în cazul utilizării sudurii obiÅŸnuite. Este efectuat un premontaj pentru studierea lufturilor ÅŸi a modului de îmbinare a pieselor de caroserie: uÅŸi, capote, trape de ventilaÅ£ie, scări, spoilere. Apoi caroseria intră în atelierul de vopsitorie unde i se aplică un strat de grund, iar în părÅ£ile inferioare (ÅŸi pe ÅŸasiu unde este cazul) este aplicat prin pulverizare o vopsea specială. Zonele de îmbinare sunt tratate cu ermetizant special. Măiestria specialiÅŸtilor din atelierul de tinichigerie face posibilă utilizarea extrem de redusă a chitului în inlăturarea imperfecÅ£iunilor (cine afirmă că nu a folosit deloc chitul ori a utilizat numai piese de caroseriei noi care nu au solicitat deloc reparaÅ£ii, induce în eroare clientul). După eliminarea ultimelor imperfecÅ£iuni, sunt refăcute zonele în care grundul a fost afectat de operaÅ£iunile de tinichigerie ÅŸi este pregătită caroseria. Vopsirea se efectuează în cuptor, în straturi succesive. Sunt respectate întocmai recomandările fabricantului de vopsea, astfel încât rezultatul operaÅ£iunii de vopsire va proteja perfect caroseria ÅŸi va rezista în timp.

​

- Restaurarea părÅ£ilor mecanice: fiecare reper este atent studiat pentru a se constata gradul de uzură, piesele grunduite sunt vopsite cu respectarea culorii(lor) originale. Pentru motor, ideală este utilizarea pieselor de schimb originale, în lipsa acestora putând fi reprodusă majoritatea pieselor (operaÅ£ie ce se execută conform parametrilor iniÅ£iali, în ateliere cu tradiÅ£ie). Toate garniturile sunt înlocuite cu atenÅ£ie, utilizându-se materiale de cea mai bună calitate. După prelucrările mecanice clasice, motorul este curăţat, gresat ÅŸi asamblat. Urmează testele la bancul de probe. După un numar de ore în care este rotit la rece, prin intermediul unui motor electric, motorul testat este pornit ÅŸi se efectuează un prim rodaj. După sablare, jantele sunt roluite, grunduite, vopsite, echipate cu anvelope (ÅŸi camere/protecÅ£ii unde este cazul) ÅŸi, în final, echilibrate dinamic. Firma poate livra orice tip de anvelope cu dimensiuni cuprinse între 10 ÅŸi 21, camere, benzi de protecÅ£ie pentru jantele cu spite, precum ÅŸi o gamă largă de talonete. La cerere, firma poate procura, pentru automobilele anilor ‘60-’70, jante din aliaj, produse în perioada respective, care au echipat automobilul respectiv opÅ£ional. În momentul în care toate reperele sunt în perfectă stare, se trece la montajul final.

​

- Restaurarea instalaÅ£iei electrice: presupune înlocuirea circuitului de conductori precum ÅŸi revizionarea alternatorului / dinamului / dinamostarterului, electromotorului, motoarele ÅŸtergătorului de parbriz / ventilatorului (sunt gresate, li se înlocuiesc periile si bucÅŸele de bronz grafitat), claxonului, contactului, sondelor, întrerupătoarelor, cutiei de siguranÅ£e, releului regulator, farurilor (oglinzile sunt recondiÅ£ionate prin argintare), stopurilor, semnalizatoarelor, delcoului ÅŸi a bobinei de inducÅ£ie. Sunt montate repere noi: platină, capac ÅŸi rotor de delco, bujii, condensator, fise. InstalaÅ£ia electrică este menÅ£inută la tensiunea de bază, pentru automobilele pe 6V firma putând furniza atât acumulatori cât ÅŸi becuri. Pentru securitatea automobilului pot fi montate sisteme de alarmă ÅŸi închidere centralizată.

​

- Restaurarea interiorului: presupune, în primul rând, restaurarea tapiÅ£eriei: scaune, banchete, feÅ£e de uÅŸi, plafon, mochetă, bord, mânere. Acestea pot fi refăcute in piele specială pentru automobile, vinilin, material textil sau într-o combinaÅ£ie a acestor materiale, conform cu originalul. O operaÅ£iune extrem de dificilă este recondiÅ£ionarea aparatelor de bord, în special a cadranelor ceasurilor. Sunt verificate cablurile de acÅ£ionare a socului, a pilotului automat, de deschidere a capotelor ÅŸi cel de kilometraj ÅŸi, dacă este necesar, acestea sunt reproduse sau înlocuite.

​

NIVELE DE RESTAURARE :

 

1. Concurs

Un automobil restaurat la nivel “concurs” (99+ puncte) este adus la starea unui vehicul ieÅŸit de pe banda de montaj. Aceste vehicule în general nu sunt conduse mai mult de câÅ£iva km annual ÅŸi se regăsesc, în general, în muzee sau colecÅ£ii particulare. Depăsesc(de multe ori dublând) valorile din cataloagele de specialitate. Se tranzacÅ£ioneaza foarte rar, de cele mai multe ori în cadrul unor licitaÅ£ii specializate. În cele mai multe cazuri sunt păstrate în încăperi climatizate ÅŸi transportate la evenimente în trailere închise. Toate componentele sunt originale sau înlocuite cu unele identice. Uneori nu au accesorii care astăzi sunt obligatorii (oglinda exterioară dreaptă, centuri de siguranţă) sau livrate în mod standard (radio, antenă, portbagaj exterior, proiectoare), deoarece erau adăugate de dealeri. Acest nivel de restaurare necesită o foarte bună cunoaÅŸtere a tehnologiei, istoriei ÅŸi criteriilor de evaluare a fiecărui vehicul supus acestui proces. Oldtimer Studio, graÅ£ie experienÅ£ei ÅŸi pregătirii echipei sale, poate să asigure volumul de muncă la un nivel care să certifice urcarea pe podiumul oricărui concurs. Ca în toate celelalte nivele de restaurare, începem cu o atentă observare ÅŸi testare a vehiculului. Cercetăm toată istoria acestuia ÅŸi determinăm, cu precizie, configuraÅ£ia automobilului la data părăsirii liniei de asamblare, inclusiv dotările comandate special de către primul proprietar, culoarea, etc. Determinăm, notăm ÅŸi arhivăm, pe durata întregului proces de dezasamblare, tot ceea ce nu este original sau a fost înlocuit pe parcurs cu un reper identic, dar din alt an de fabricaÅ£ie.  Vehiculul va fi dezasamblat la nivel “ÅŸurub si piuliţă”, TOTUL fiind adus la starea iniÅ£ială sau încadrat în clasa acceptată de reparaÅ£ie.

Caroseria se demontează complet, se sablează ÅŸi se înlocuiesc, cu piese originale (NOS) sau impecabil executate, toate componentele afectate de coroziune sau supuse, de-a lungul timpului, diverselor intervenÅ£ii. Caroseria, aÅŸezată pe un suport special construit pentru fiecare model în parte, va fi adusă la starea iniÅ£iala de finisare, verificându-se păsuirea ÅŸi alinierea tuturor componentelor. Se consumă o cantitate uriaşă de timp, folosindu-se profesioniÅŸti ÅŸi scule complexe, ca geometria vehiculului să fie perfectă, ca  uÅŸile/capotele să se închidă corect, cu chedere/garnituri noi, ca aripile să fie aliniate sau ca tabla să fie perfect finisată.  Apoi, cu fineÅ£e, se aplică, unde este cazul, un strat de plumb, exact ca la fabricarea caroseriei iniÅ£iale. Acest proces este lung ÅŸi necesită măiestrie ÅŸi răbdare din partea carosierilor nostril (dublate de utilaje performante) care sunt nevoiÅ£i uneori să monteze/demonteze un subansamblu de câteva ori. La finalul operaÅ£iilor, caroseria este supusă unui complex tratament anticoroziv, urmat de o vopsitorie specială, în 5-7 straturi, astfel încat rezultatul să fie perfect.

Toate componentele de asamblare sau ornamentale sunt zincate, cromate sau eloxate în forma originală. Se montează numai părÅ£i originale sau înlocuite cu repere NOS (new old stock) cu marcaje corecte. Se înlocuiesc, în totalitate, chederele ÅŸi piesele din cauciuc, simeringurile ÅŸi garniturile cu unele identice cromatic ÅŸi geometric cu cele iniÅ£iale. Sticla este instalată după polishare sau înlocuire, neacceptându-se niciun fel de zgârieturi sau fisuri.

TapiÅ£eria ÅŸi ornamentaÅ£ia interioară sunt complet refăcute, folosindu-se materiale de cea mai înaltă calitate, pentru a asigura perfecÅ£iune si durabilitate. Totul este asamblat în atelier cu maximă exigenţă, atenÅ£ia acordat detaliilor conducând de cele mai multe ori la o calitate a asamblarilor mai bună ca cea originală.

InstalaÅ£ia electrică este în totalitate înlocuită, folosindu-se culorile, modalităţile de izolare/fixare ÅŸi traseele originale. Dacă este deteriorată, aparatura de bord este reinscripÅ£ionată sau înlocuită cu una  originală.

Motorul este demontat, reparat capital, înlocuindu-se pompa de ulei ÅŸi toate componentele uzate. Transmisia este verificată, echilibrată ÅŸi se înlocuiesc toate componentele de uzură. Suspensiile vor beneficia de bucÅŸi, arcuri ÅŸi amortizoare noi. Frânele vor fi complet înlocuite (furtunuri, conducte, plăcuÅ£e/saboÅ£i, garnituri, etc)

Anvelopele sunt înlocuite cu unele identice dimensional ÅŸi ca design cu cele originale

 

2. Show driver

Un automobil restaurat la nivel show-driver (90+ puncte) este un vehicul care este condus preponderent la evenimente sau în condiÅ£ii climaterice speciale, fiind folosit câÅ£iva km pe an. Sunt în general vehiculele cotate în cataloage ca fiind nivel 1, toate componentele fiind originale sau înlocuite cu unele “corecte”.

Sunt parcurÅŸi toÅ£i paÅŸii de restaurare de la nivelul “daily driver”, dar sunt efectuate operaÅ£ii de demontare integrală, verificând ÅŸi înlocuind toate piesele care au depăşit uzura admisă ÅŸi toate piesele consumabile.

Ca în cazul oricărui proces de restaurare, verificăm cu atenÅ£ie ÅŸi profesionalism întregul automobil, notând tot ceea ce este în neregula sau lipsă. În funcÅ£ie de opÅ£iunea  proprietarului , plecându-se de la părÅ£ile neoriginale, se ia decizia aducerii automobilului la starea iniÅ£ială, Å£inând cont de eventualele modificări care aduc un plus de siguranţă sau de confort în utilizarea zilnică. Se efectuează teste diverse, se vor identifica problemele mecanice de orice naturaă ÅŸi va începe dezasamblarea acestuia, identificându-se componentele ce vor trebui reparate, restaurate sau pur ÅŸi simplu înlocuite ÅŸi se vor corecta alterările suferite de-a lungul timpului. Dezasamblarea este un proces foarte complex, de el depinzând corectitudinea asamblarii ÅŸi nota finală a vehiculului.

Caroseria, complet dezechipată, se va curăţa până la tablă prin sablare cu materiale abrazive speciale, carosieri experimentaÅ£i vor remedia eventualele urme de reparaÅ£ii vechi, accidente sau coroziune, conservându-se forma iniÅ£ială. Toate panourile de caroserie se vor înlocui, de la caz la caz, cu unele originale sau unele fabricate special din acelaÅŸi tip de tablă. Se vor regla ÅŸi alinia capotele ÅŸi uÅŸile, apoi totul se va supune unui tratament combinat de vopsire ÅŸi protejare anticorozivă. Rezulatatul va fi spectaculos, caroseria  vopsită fiind acoperită cu un lac special pentru un luciu îndelungat.

Toate componentele mecanice se vor demonta integral (motor,cutie viteze, punţi, etc), verifica, revopsi , asambla şi regla, fiind testate pe bancuri special construite pentru a avea o siguranţă a funcţionării corecte.

Toate garniturile, silentblocurile ÅŸi chederele se înlocuiesc cu unele noi.

TapiÅ£eria se reface, folosindu-se materiale adecvate. Mocheta se înlocuieÅŸte, la fel ÅŸi softtopul în cazul celor decapotabile. Ornamentele cromate se polishează, recromează sau se înlocuiesc dacă sunt nerecuperabile.

InstalaÅ£ia electrică se verifică în totalitate, toate elementele acesteia – aparataj bord, electromotor, dinam/alternator, relee – se aduc în stare perfectă de funcÅ£ionare.

Motorul se curăţă, verifică ÅŸi, de cele mai multe ori, suferă o reparaÅ£ie completă, fiind adus la performanÅ£ele iniÅ£iale. Sistemul de răcire ÅŸi de alimentare se reface, înlocuindu-se cu această ocazie toate furtunurile.

Se înlocuiesc amortizoarele, consumabilele de la sistemul de direcÅ£ie, iar frânele se refac în totalitate.

La sfârÅŸitul operaÅ£iei de asamblare, automobilul, practic refabricat, este supus unei perioade de rodaj ÅŸi testări, fiind livrat numai în momentul în care toate testele au fost finalizate.

 

3. Daily driver

Un vehicul restaurat la nivel daily driver este unul care poate fi folosit zilnic. Este modulul de restaurare cel mai economic al Oldtimer Studio, fiind un pachet special ales pentru o persoană care îÅŸi doreÅŸte un automobil clasic ÅŸi plăcut, pe care îl poate conduce zilnic.

Deoarece un automobil fabricat cu mulÅ£i ani în urmă nu are, de cele mai multe ori, o istorie complet verificabilă, restaurarea lui începe, în mod evident, cu o evaluarea completă. Automobilul va fi verificat cu atenÅ£ie, depistându-se orice intervenÅ£ie care i-a afectat originalitatea, orice componentă care nu funcÅ£ionează corect sau lipseÅŸte. Împreună cu proprietarul, plecându-se de la părtile neoriginale, se ia decizia aducerii automobilului la starea iniÅ£ială, Å£inând cont de eventualele modificări care aduc un plus de siguranţă sau de confort în utilizarea zilnică. În cazul acestui nivel de restaurare accentul este pus pe fiabilizarea automobilului ÅŸi maximizarea gradului de confort pentru a-l putea folosi intensiv, inclusiv în traficul urban cotidian.

Pentru a avea referinţă la tot ceea ce trebuie făcut, se va face o fişă de evaluare iniÅ£ială, având anexat un set complet de fotografii ÅŸi note. Se efectuează teste diverse, se vor identifica problemele mecanice de orice natură ÅŸi va începe dezasamblarea parÅ£ială a acestuia, identificându-se componentele ce vor trebui reparate, restaurate sau pur ÅŸi simplu înlocuite ÅŸi se vor corecta alterările suferite de-a lungul timpului.

Caroseria se va dezechipa complet, se vor remedia eventualele urme de reparaÅ£ii vechi, accidente sau coroziune, conservându-se forma iniÅ£ală. Toate panourile de caroserie se vor înlocui de la caz la caz, cu unele originale sau unele fabricate special din acelasi tip (material/grosime) de tablă. Se vor regla ÅŸi alinia capotele ÅŸi uÅŸile, apoi totul se va supune unui tratament combinat de vopsire ÅŸi protejare anticoroziva. Rezulatatul vă va uimi cu siguranţă, caroseria vopsită fiind acoperită cu un lac special pentru asigurarea unui luciu îndelungat.

Se înlocuiesc ÅŸi se montează, acolo unde este necesar, întregul set de garnituri ÅŸi chedere, se curăţă printr-un tratament special tapiÅ£eria ÅŸi cromul, restaurându-se o multitudine de detalii care fac “viaÅ£a frumoasă în cockpit”. Cablajul electric se verifică cu minuÅ£iozitate, toate componentele electrice fiind testate ÅŸi puse în funcÅ£iune. În continuare, toate componentele mecanice sunt dezasamblate ÅŸi evaluate. Motorul ÅŸi transmisia se verifică ÅŸi se reglează pe bancul de probe. Se înlocuieÅŸte ambreiajul.

La acest nivel de restaurare nu se demontează motorul, cutia de viteze sau puntea spate în componente, după verificarea funcÅ£ională înlocuindu-se strict piesele defecte sau uzate peste limita de siguranţă. Se înlocuiesc în totalitate conductele, racordurile, plăcutele/saboÅ£ii ÅŸi garniturile de frână ÅŸi se verifică cu responsabilitate direcÅ£ia ÅŸi componentele acesteia, înlocuind tot ceea ce este uzat. Toate componentele compartimentului motor sunt inspectate, restaurate/reparate. Se demontează ÅŸi se refac carburatoarele, dinamul/alternatorul, demarorul, pompa de apă/benzină, radiatorul se curăţă ÅŸi se presurizează, se inlocuiesc furtunurile de apă ÅŸi acumulatorul. Toate fluidele ÅŸi filtrele se înlocuiesc. DeÅŸi pachetul este conceput pentru a fi uÅŸor accesibil, totul este supus unui riguros control de calitate, siguranÅ£a fiind pusă întotdeauna în faÅ£a costului.

bottom of page