© Oldtimer Studio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Una dintre marile probleme ale automobilelor clasice este tinichigeria. Aici ne referim la faptul că, în lipsa efectuării procesului de galvanizare asupra caroseriei, cea mai mare problemă este rugina ce atacă tabla.

Multă lume probabil că nu dă mare atenţie micilor pete de rugină ce apar cu timpul pe caroseria autoturismelor, neştiind că acestea pot distruge un automobil, care, altfel, ar fi într-o stare chiar bună de funcţionare.

Ce este rugina?

 

Rugina este termenul general prin care sunt descrişi oxizii de fier. Termenul este atribuit oxizilor de culoare roşie, ce se formează în urma reacţiei dintre fier şi oxigen în prezenţa apei şi umidităţii din aer.

În timp, acţiunea oxigenului şi a apei duc la transformarea oricărui obiect din fier în rugină şi, eventual, la dezintegrarea sa.

Spre deosebire de patina ce se formează pe suprafeţele de cupru, ce ajută la protejarea metalului, rugina nu are niciun efect benefic asupra fierului sau oţelului, dimpotrivă.

Altfel spus, rugina reprezintă procesul de coroziune al fierului şi aliajelor de fier (cum ar fi oţelul, de exemplu). Acest proces apare şi în cazul altor metale, însa oxizii ce se formează aici nu sunt cunoscuţi sub numele de rugină.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ce este zincul?

Zincul este un metal de culoare albăstruie spre alb, care devine maleabil în jurul temperaturii de 100°-150 °C.

Acesta se obţine din minereuri şi din compuşi, fiind folosit în aliaje cu alte metale pentru protejarea acestora împotriva oxidării (ruginirii).

P

lacarea împotriva coroziunii fierului şi oţelului este cea mai importantă aplicaţie a zincului.

Tratarea cu zinc (zincarea) se face prin trei procedee:

- thermal zinc plating;

- galvanize;

- spray.

 

Procesul de zincare

Ca şi în cazul zirconizării, pentru procesul de zincare utilizăm echipamentul de metalizare Flamespray MK61 cu flăcară.

 

Înainte de a se putea executa metalizarea, suprafaţa trebuie curăţată de toate straturile de vopsea şi lac, astfel încât să ramână expusă numai metalul. Următoarea etapă este cea a îndreptării tablei, a umplerii golurilor, dacă este cazul, şi a şlefuitului acesteia astfel încât să se obţina o suprafaţa cât mai netedă.

 

Procesul de zincare, în cazul de faţă, constă în alimentarea cu sârmă de zinc în centrul pistolului, unde, cu ajutorul flăcării pe bază de oxigen, este topit şi pulverizat pe suprafaţa obiectului ce necesită tratare prin utilizarea de gaze de combustie şi / sau aer comprimat pentru a genera velocitatea necesară.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cu toate că zincarea, cu ajutorul aparaturii pe care o avem, nu durează mult (deci se poate trece destul de rapid la următoarele etape ale restaurării autovehiculului), este o etapă foarte importantă în procesul de recondiţionare al automobilelor, aceasta ajutând la protejarea caroseriei. Trebuie executată cu atenţie pentru a se obţine cele mai bune rezultate.

 

Procesul de recondiţionare şi / sau restaurare a unui automobil este unul complicat ce constă în multe etape, etape ce trebuie executate cu atenţie şi răbdare, chiar şi cea mai mică greşeală putând afecta grav rezultatul final, acest lucru ducând atât la nemulţumirea clientului, cât şi a noastră. Numai dacă avem toţi clienţii multumiţi putem fi şi noi asemenea.

 

Tocmai din această cauză aici, la Oldtimer, facem tot posibilul să aducem cele mai performante aparate şi să avem cei mai buni executanţi, pentru ca rezultatele pe care le avem să nu fie doar bune, ci cele mai bune de pe piaţă.