© Oldtimer Studio

Please reload

Recent Posts

Oldtimer Studio restores for the right reasons

February 21, 2017

1/5
Please reload

Featured Posts

Oamenii care transforma mormane de fiare ruginite in bijuterii pe roti

October 30, 2015

 

 

 

 

Catalin si Ovidiu nu se gandeau sa-si faca o firma de restaurari auto, in urma cu zece ani, ci doar sa readuca la viata o masina pe care o cunosteau din copilarie - un ARO.

Pasiunea pentru vehicule clasice le-a oferit insa oportunitatea unei afaceri. Rezultatele restaurarii masinilor proprii le-au fost dovada priceperii, iar primii clienti nu au intarziat sa apara.


"Acum zece ani, am inceput prin a ne restaura masini pentru noi. Chiar daca nu erau masini scumpe, erau masini pe care le vazusem in copilarie. Totul a inceput cu restaurarea unui ARO M461 (IMS) - primul model de ARO. Deci, in prima instanta, nu a fost vorba de ideea infiintarii unei firme de restaurare, ci de restaurarea unei singure masini.

Dupa restaurarea primelor masini personale, au aparut cereri de restaurare de la alti colectionari. Numarul de cereri a crescut cu timpul si, odata cu el, si nevoia de a avea mai multi colaboratori".

Asa a inceput povestea Oldtimer Studio, spusa pentru Ziare.com de Catalin-Cedric Ghigea.

 

Catalin si Ovidiu, oamenii care au dus pasiunea pentru masini la rang de arta


Firma a fost infiintata de Ovidiu Ionescu, de profesie inginer. Ovidiu si Catalin au hotarat sa se asocieze in urma cu patru ani. Sunt parteneri egali si se completeaza reciproc. Unul se concentreaza pe partea tehnica, iar celalalt pe partea de administrare a afacerii.

"Insa oamenii din spatele societatii sunt cei aproximativ 45 de angajati care zi de zi depun eforturi mari pentru a readuce epave de automobile istorice la viata", subliniaza Catalin.

Mandria celor doi este ca niciodata nu s-au imprumutat, au reinvestit profitul si au reusit sa creasca sanatos, de la an la an, o afacere de succes.

"Fondurile au fost asigurate numai prin reinvestirea profiturilor. Firma nu a contractat niciodata vreun credit si a crescut de la an la an numai prin resurse proprii.

 

Atat numarul masinilor restaurate, cat si calitatea lor au crescut in timp. In prezent, restauram aproximativ 20 de automobile pe an. In orice moment, sunt aproximativ 30 de proiecte in derulare, in faze diferite.

Fiind o activitate de nisa, numarul de clienti este limitat. La fel si castigurile financiare. Ne bucuram ca in perioada aceasta destul de grea societatea a continuat sa existe si sa nu inregistreze pierderi. Ba chiar sa reusim sa crestem echipa si sa inregistram marje rezonabile", spune Catalin.

Pe partea de promovare, strategia folosita este clientul multumit.

"Clientii au fost castigati si sunt castigati in continuare pe baza recomandarilor de la alti clienti. Masinile restaurate de Oldtimer Studio sunt cel mai bun exercitiu de marketing si cea mai eficienta metoda de a atrage clienti noi", sustine Catalin.

Oldtimer Studio mai organizeaza salonul auto Bucharest Classic Car Expo, dedicat masinilor clasice, care are loc anual in cadrul Salonului Auto Bucuresti. De asemenea, editeaza revista Oldtimer.ro, cu un tiraj limitat, care prezinta povestile din spatele masinilor restaurate de Oldtimer Studio.

Clientii sunt mici colectionari. Potrivit lui Catalin, apetitul pentru automobile clasice este in crestere in Romania si, chiar daca nu vorbim inca de masini scumpe sau foarte rare, apar frecvent noi doritori de masini clasice la atelierul din Moara Vlasiei.

 

Nu poti restaura un automobil istoric, daca nu ii cunosti povestea si toate detaliile de fabricatie. Reusita este data de foarte multa documentare, foarte multa munca, de foarte multa atentie la detalii, de pasiune si de a nu face niciodata rabat la calitate.

 

"Cei mai multi clienti vin din afara granitelor Romaniei. Ne bucuram ca putem concura din punct de vedere al calitatii cu firme din Europa", spune Catalin.


Pe viitor isi doresc sa participe la cel mai mare targ de masini clasice din Europa, la Essen, Germania, cu un stand plin cu masini restaurate in Romania.

Reconditionarea unui Chevrolet Corvette 1959


Sa restaurezi un automobil vechi nu e treaba usoara. Trebuie sa cunosti povestea masinii pana la ultimul surub.

"Fiecare automobil in parte este greu de restaurat, pentru ca nu poti restaura un automobil istoric, daca nu ii cunosti povestea si toate detaliile de fabricatie.

Atunci cand este vorba de automobile clasice, reusita este data de foarte multa documentare, foarte multa munca, de foarte multa atentie la detalii, de pasiune si de a nu face niciodata rabat la calitate. Nu suntem foarte rapizi, dar stim sa restauram automobile asa cum ar trebui ele restaurate", afirma Catalin.

Cei care isi doresc o masina de epoca gata restaurata pot alege din oferta de vehicule disponibile spre vanzare, cu preturi care ajung pana la 60.000 de euro. Sau exista posibilitatea de a inchiria una dintre masinile detinute de Oldtimer, cu tot cu sofer, pentru a marca o zi speciala.

Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square